4 tips til mere glæde

Hvornår ser du dig selv som gladest, eller hvad definerer du glæde som? I denne artikel dykker vi ned i 4 tips du kan bruge eller følge for at styrke din glæde i hverdagen. 

Dagens start

Start dagen på den bedste måde du selv føler du kan, tænker gerne positive tanker og sæt nogle positive forventninger til dagen. En god start på dagen hjælper tit og ofte til en bedre dag. Du udsender positiv energi, og det kan dine kolleger mærke. Derfor kan du hjælpe både dig selv og dine medmennesker med at udsende god energi, og dermed styrke glæden i og udenfor arbejdet.

 

Tid og prioriteringer

Når det kommer til tid, så ved vi alle at vi har et begrænset antal timer og minutter, derfor skal man sørge for at prioritere sin tid til at arbejde med noget der bringer dig tættest på dine mål. Alt det andet må vente, for en dag har kun den tid den har og skal derfor bruges på det du selv føler bringer dig længst frem.

 

Spis godt

Mad kan gøre alle glade, og det handler om at få et sundt og lækkert måltid hver eneste dag. Derfor skal man sørge for at spise noget man selv nyder, og dermed kan det gøre dig glad. I mange virksomheders tilfælde har de en lækker frokostordning, som sørger for at levere sundt og god mad. Dette kan helt sikker øge ens glæder og samler også kollegerne så de kan lære hinanden at kende lidt bedre. 

 

Vær aktiv

Sørg for at få bevæget din krop i løbet af dagen, det hjælper også en med at få andre ting i tankerne og man kan se noget nyt. Kroppen har brug for aktivitet, og vil hjælpe din psykiske tilstand så at man kan vedligeholde sit positive syn på livet.  

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.