Hvad kan man lave på en ferie i Østjylland?

Man kan bruge 2-3 dage i Aarhus for at udforske museer, shopping og natteliv. En dag i Djurs Sommerland for forlystelser, 1-2 dage i Mols Bjerge for vandring og natur. Ebeltoft kan tage en dag for museer og byvandring, mens Kalø Slotsruin og Randers Regnskov hver dag kan tage op til en halv dag. Grenaa Strand er ideel for en dag med strand og sol. Nationalpark Mols Bjerge og Aros Kunstmuseum kan også besøges på en dag eller en halv dag. En dagstur til Samsø er også en mulighed. I alt vil en alsidig oplevelse i Østjylland tage minimum 10-14 dage.

Her kan du finde mad og drikke

Spiseguide Aarhus er en opdateret og grundig  guide som dækker en bred vifte af spisesteder i Aarhus, herunder restauranter, caféer, barer, takeaway og meget mere. Guiden sigter mod at inkludere alle typer spisesteder og er derfor en omfattende guide for at finde det perfekte sted at spise brunch i Aarhus

Brunch er et måltid, der kombinerer elementer af morgenmad og frokost. Det serveres typisk mellem morgenmadstid og frokosttid, ofte fra sent formiddag til tidlig eftermiddag. Brunch kan inkludere en bred vifte af retter, fra pandekager, æg og bacon til salater, sandwich og endda nogle middagsretter. Det er en populær måltidsform i weekender og på helligdage, hvor folk har mere tid til at slappe af og nyde et længere måltid.

Østjylland uden bil

Du kan bruge offentlig transport som busser og tog for længere afstande. Cykling er også en god mulighed, især i og omkring byer. For kortere afstande er gåture ideelle, især i byområder. Hvis du vil besøge øer som Samsø, er færger en mulighed. For mere fleksibilitet kan du bruge taxi eller ridesharing. I større byer som Aarhus findes der også turistbusser for sightseeing.

Vejle betragtes generelt som en del af Sydøstjylland eller Trekantområdet og ikke Østjylland, selvom mange turister til Vejle for at spise på en af de mange gode restauranter i Vejle. Der er rigtig gode togforbindelser til Vejle.