De vigtigste museer i Berlin

Berlin er en by med en rig historie, og der er mange måder at udforske denne historie på.

En af de bedste måder at lære om en kultur på er gennem dens kunst, og Berlin har nogle af de bedste museer i verden. Hvis du planlægger en tur til Berlin, eller hvis du bare er nysgerrig, så er her de 5 bedste museer at besøge i denne fantastiske by

1. Pergamonmuseet

Pergamonmuseet er et af de mest ikoniske museer i Berlin. Det er hjemsted for mange antikke artefakter fra Grækenland, Rom og Mellemøsten. Museet ligger på Museumsøen, som er på UNESCO’s verdensarvsliste. Pergamonmuseet er bestemt et besøg værd, hvis du er interesseret i oldtidens historie eller arkæologi.

1. Det jødiske museum i Berlin

Det jødiske museum i Berlin fortæller jødernes historie i Tyskland fra middelalderen til i dag. Det ligger i en bygning designet af Daniel Libeskind, der ligner en knækket Davidsstjerne. Museet er meget veludført og giver en masse information om jødisk kultur og historie.

1. Bauhaus-arkivet

Bauhaus Archive er et museum, der er dedikeret til historien om Bauhaus-designskolen. Bauhaus var en revolutionerende skole, der havde stor indflydelse på moderne design. Museet har en masse interessante udstillinger om skolens og de studerendes historie.

1. DDR-museet

DDR-museet er et museum om livet i Østtyskland i den tid, hvor det var styret af kommunistisk styre. Museet ligger i en gammel østtysk regeringsbygning, og den er blevet renoveret, så den ser ud, som den gjorde i den tidsperiode. Museet er meget interaktivt og giver de besøgende en masse information om, hvordan livet var bag jerntæppet.

1. Hamburger Bahnhof

Hamburger Bahnhof er et kunstmuseum, der indeholder en samling af moderne og nutidig kunst. Museet ligger i en gammel jernbanestation, og det er blevet renoveret til et smukt rum til udstilling af kunst. Samlingen omfatter værker af mange berømte kunstnere som Andy Warhol, Jackson Pollock og Wolfgang Tillmans.

Der er mange gode museer at besøge i Berlin, men disse er fem af de bedste. Hvert museum byder på noget unikt og interessant, så sørg for at tjekke dem ud, hvis du har mulighed for det!

Læs flere rejseguides på rejsentil.dk