Fem museer du skal opleve i Stockholm

Der er mange seværdigheder i Stockholm. Hvis du er en fan af kunst, kultur eller historie, så bør du helt sikkert gerne tilføje nogle af Stockholms bedste museer til din rejseplan.

Fra det ikoniske Vasamuseum til det finurlige Abba Museum er der noget for enhver smag. Her er 5 museer i Stockholm, som du ikke vil gå glip af.

1. Vasamuseet: Dette museum er hjemsted for verdens eneste intakte skib fra det 17. århundrede, Vasa. Skibet sank på sin jomfrurejse i 1628 og blev genopdaget i 1961. I dag er det en af Stockholms mest populære turistattraktioner.

2. Abba-museet: Dette museum er dedikeret til den ikoniske svenske popgruppe ABBA. Besøgende kan lære om gruppens historie, se memorabilia fra deres turnéer og endda indspille deres egen ABBA-sang i studiet.

3. Nobelmuseet: Dette museum fortæller historien om Alfred Nobel, den svenske kemiker og filantrop, der skabte Nobelprisen. Besøgende kan lære om Alfreds Nobels liv og arbejde samt se nogle af de priser, der er blevet uddelt gennem årene.

4. Skansen Frilandsmuseum: Dette museum er som en levende historieundervisning. Det er et frilandsmuseum, der dækker 150 hektar og indeholder mere end 150 bygninger fra hele Sverige. Du kan se alt fra en traditionel samisk landsby til et bytorv fra det 19. århundrede.

5. Fotografiska: Dette fotomuseum er en af de nyeste tilføjelser til Stockholms kulturelle scene. Det har skiftende udstillinger af både moderne og klassisk fotografi samt en café og en bar på taget med en fantastisk udsigt over byen.

Stockholm er hjemsted for nogle museer i verdensklasse, som helt sikkert vil behage enhver rejsende med interesse for kunst, kultur eller historie. Så uanset om du er interesseret i skibe, popmusik, nobelprisvindere eller fotografering, skal du sørge for at tilføje disse 5 museer til din liste!